Maak kennis met #GenerationGo in de wereldwijde Samsonite campagne met Negin Mirsalehi

Woensdag 23 mei 2018 — In haar nieuwste advertising campagne voor 2018 heeft Samsonite een groep van invloedrijke  vrouwen uitgenodigd met de juiste attitude en een serieus gevoel voor stijl. Met aan kop Negin  Mirsalehi - één van Instagram’s top influencers én CEO van een miljoenenbedrijf - presenteert de cast een les in vrouwelijk empowerment voor de moderne wereld, opletten dus!

Aan de basis van de campagne liggen drie van Samsonite’s best verkochte collecties die inspelen op de nood van elke vrouw: Cosmolite, Lite-Box en Neopulse. Ze dragen allemaal het Made in Europe kwaliteitslabel en representeren Samsonite’s belangrijkste kenmerken: stijl, lichtgewicht en  stevigheid. Deze collecties brengen je in stijl en met comfort van A naar B, tot aan Z.

Alessandra Madonia, communicatiemanager Samsonite Europa zegt: ‘Met de Generation Go campagne willen we onszelf verbinden met alle vrouwen die reizen, en de wereld willen ontdekken en verkennen in hun dagelijkse leven. Of het nu gaat om een zaken- of een avontuurlijke reis, met  Samsonite nemen ze hun kostbare bezittingen mee zonder in te boeten aan hun stijl of persoonlijkheid.

Negin Mirsalehi is als een van Instagram’s top influencers altijd op pad en reist de hele wereld rond.  “Ik kijk uit naar deze samenwerking met Samsonite. Ik ben al lang fan van het merk en ik reis altijd met een Samsonite koffer aan mij zijde. De kwaliteit is geweldig en de koffers ogen super stijlvol.”

Vicky Lawton, fotograaf voor de 360° campagne vindt #GenerationGo de perfecte slogan voor deze  campagne: “Het staat symbool voor een team vrouwen, hun vibe en hun go-get-it attitude. Je merkt het in de visuals en de campagnevideo, hun onophoudelijke energie is geweldig!”

De Cosmolite collectie werd gelanceerd in 2008 en bewees zichzelf als de absolute bestseller. Tot op vandaag blijft dit het meest begeerde model met meer dan 2,7 miljoen verkochte stuks. Het  iconische design won al meerdere awards, inclusief de prestigieuze Red Dot “Best of the Best” design  award in 2010. De koffer evolueerde en werd lichter, terwijl de unieke vorm werd behouden en symbool blijft staan voor buitengewoon design en stevigheid.

Het Neopulse assortiment combineert een expressief en stijlvol design met optimale functionaliteit en is daardoor de ideale reisgenoot. In deze collectie wordt lichtheid en kracht perfect gecombineerd dankzij het innovatieve en zelf versterkende ontwerp. Beschikbaar in vier moderne shiny kleuren; Metallic Blue, Metallic Black, Metallic Red en Metallic Sand en in 2 trendy matte kleuren: Matte Black en Matte White.

De Lite-Box collectie werd ontworpen om te voldoen aan de verwachtingen van de kritische reiziger,  waarbij de beste materialen gecombineerd werden met gedurfd en modern design. De Lite-Box belichaamt een state-of-art technologie en heeft oog voor detail.

Om dit alles vast te leggen met krachtige en  overtuigende visuals, heeft de wereldberoemde fotograaf & regisseur Rankin samen met zijn creatief bureau The Full Service deze #GenerationGo campagne bedacht en geproduceerd. Er wordt  gemikt op een wereldwijd bereik via OOH (out of  home) op alle grote Europese luchthavens, online advertising en via de visuals en POS materiaal. Rankin legt uit: “Dit is best cool, we bedenken content voor alle kanalen vanuit één creatief  concept. Dan vangen we alles in één keer op. Het is  geweldig om te zien en het is echt effectief. Ik ben erg trots om te zeggen dat we met dit nieuwe proces een voortrekkersrol vervullen in de branche en ik ben even trots op de gecreëerde content.”

Dus, ben je op zoek naar bagage ideeën, girl power of content inspiratie? Let dan goed op want deze campagne is 100% vrouwelijk, 100% Samsonite en 100% Generation Go!

Op zoek naar meer beeldmateriaal? Geef ons zeker een seintje.

Charlotte van Bladel - charlotte.van.bladel@oserieux.be - 02 772 20 50