Samsonite lanceert nieuwe campagne “For The Serious Traveller” met iconische fotograaf Rankin

Samsonite lanceert nieuwe campagne “For The Serious Traveller” met iconische fotograaf Rankin

Dinsdag 23 mei 2017 — Samsonite en de wereldberoemde fotograaf en regisseur Rankin, samen met zijn creatieve agency The Full Service, hebben samengewerkt aan Samsonite’s gloednieuwe 2017 campagne om meer fun te creëren in de reisindustrie.

Voor de nieuwe wereldwijde campagne, nodigde Samsonite een invloedrijke groep van 9 influencers uit (van dansers, fashion bloggers en DJ's tot actrices en ondernemers). Elk met hun eigen inspirerende verhaal en beroep, maar die vooral serieus zijn over reizen, net zoals Samsonite serieus is als het gaat om innovatie van bagage. Of ze nu acteren, schrijven, bloggen, dansen of een event organiseren, hun beroep brengt hen over de hele wereld en daarom hebben ze de perfecte reispartner nodig. 

De globale 360° campagne, getiteld “The Serious Traveller”, legt Samsonite’s belangrijkste voordelen (lichtheid, sterkte en stijl) perfect vast op een krachtige en leuke manier door te focussen op de verschillende persoonlijkheden van de influencers. 

Rankin, bekend om zijn intieme aanpak en humor, heeft samen met The Full Service perfect en met veel plezier de getalenteerde influencers en de innovatieve technologieën van Samsonite vastgelegd.

Rankin: “Het team van The Full Service wilde iets creëren dat vooral focust op de persoonlijkheden van mensen die het product ook echt gebruiken. We wilden afstappen van de geposeerde lifestyle shots of het zien van bagage op verre reisbestemmingen. Wat we verwachten van de reisindustrie is betrouwbaarheid en gebruiksgemak, zodat we optimaal van onze reizen kunnen genieten – of het nu voor business of plezier is. Ik reis ongeveer 3 maanden per jaar en kan garant staan voor deze producten. Ze hebben mijn leven heel wat eenvoudiger gemaakt!"

Lotte De Vreese, Product Director Samsonite Travel: "Met "The Serious Traveller" campagne, verleggen we de grenzen van de traditionele reclame met onze authentieke inhoud en cast. We nodigen de consument uit in onze wereld om via persoonlijke verhalen de ware innovatie achter onze Curv koffers te ontdekken en hoe deze koffers je reiservaring kunnen verrijken dankzij hun ongelooflijke lichtheid en sterkte. Voor deze campagne wilden we ons richten op echte talenten, die boven alles serieuze reizigers zijn: een diverse groep van mannen en vrouwen, jong en oud, die voortdurend reizen. Rankin en The Full Service begrepen onze behoeften en zijn erin geslaagd een inspirerende, krachtige campagne te ontwikkelen.”

De bekroonde Cosmolite is Samsonite's best verkopende collectie in Europa en wordt vervaardigd uit het revolutionaire, geweven Curv® materiaal, een absolute exclusiviteit voor Samsonite’s bagage. De Curv technologie wordt gebruikt in kogelvrije vesten, schaatsen en ski's – en maakt Cosmolite de sterkste koffer ooit. Cosmolite is het innovatieve resultaat van wat een onmogelijke uitdaging lijkt - een elegante koffer maken die Samsonite’s ongeëvenaarde sterkte en stijl combineert met ongelooflijke lichtheid.

“The Serious Traveller” campagne is gelanceerd in Europa, de VS, Azië en Latijns-Amerika. Het is een 360° campagne (digitaal, film, POS, print, social media) en begint met een enorme OOH-campagne in grote luchthavens over de hele wereld. De campagne zal ook worden gepusht op de Samsonite website en social media kanalen met  #TheSeriousTraveller.